چه کسی لوگوی گوگل را طراحی کرد؟

چه کسی لوگوی گوگل را طراحی کرد؟ چه کسی لوگوی گوگل را طراحی کرد؟
5/5 - (1 امتیاز)

در سال ۹۹ یعنی همان زمانی که راث کدار به سرگئی برین و لری پیج برای طراحی لوگو معرفی شد، وی مدرس طراحی در دانشگاه استنفورد بود. از او خواسته شدکه ایده‌های اولیه‌اش را برای لوگوی گوگل، ارائه کند. راهبرد و شیوه طراحی خانم کدار مورد پسند رؤسای گوگل قرار گرفت و او استخدام شد.

گوگل در آن زمان می‌خواست که لوگویی متمایز از سایر شرکت‌هایم هم اینترنتی ان زمان داشته باشد، شرکت‌هایی مانند Yahoo, Excite, HotBot, LookSmart و Lycos. به علاوه گوگل می‌خواست که لوگویش نشان‌دهنده نگاه ممتاز این شرکت باشد. همه شرکت‌های رقیب گوگل در آن زمان در درجه اول پورتال‌های تجاری بودند و در درجه دوم خدمات جستجو ارائه می‌کردند، اما گوگل می‌خواست که به عنوان یک موتور جستجو شناخته شود و لوگویش هم باید این مطلب را می‌رساند.

طرح‌های زیادی برای لوگوی گوگل پیشنهاد شد و در نهایت لوگوی کنونی به دلایل زیر انتخاب شد:

– لوگو نمایی سرزنده دارد و در عین حال ساده دارد. خواندن آن بسیار ساده است، بافت و سایه‌ای که به هر حرف لوگو داده شده است، هر حرف را از برجسته نشان می‌دهد و در همان حال به آن وزن و شفافیت می‌دهد.

– در آن زمان فونت Times-Roman، فونت مورد پسند و انتخابی در وببود و فونت sans-serif، فونت مورد قبول رسانه‌های کاغذی بود. راث می‌خواست فونتی انتخاب کند که هم خوانا باشد و هم یک حس نشاط و سرزندگی را القا کند، در نهایت او
فونت Catull را انتخاب کرد که نوع قدیمی فونت serif بود.

خانم راث کدار متولد برزیل است، او برنده چندین جایزه طراحی است و نمایشگاه طراحی‌هایش در آمریکا و کشور‌های دیگر به نمایش گذاشته شده است.

طراح لوگو گوگلطراح لوگو گوگل کیستطراحی لوگو گوگلچه کسی لوگوی گوگل را طراحی کرد؟
کامنت ها (0)
اضافه کردن کامنت